• Homepage
  • >
  • Overig
  • >
  • 5 manieren om als ondernemer je tijd zo efficiënt mogelijk in te delen

5 manieren om als ondernemer je tijd zo efficiënt mogelijk in te delen

  • Menfacts
  • augustus 30, 2019
  • Comments Off
5 manieren om als ondernemer je tijd zo efficiënt mogelijk in te delen

Je moet een vergadering organiseren, een marketingstrategie uitwerken, je budget plannen of naar een meeting gaan. Als ondernemer ben je je eigen baas. Maar elk voordeel heeft ook zijn nadeel. Eén van die middelen die soms vaak worden verwaarloosd is tijd. Een dag duurt per slot van rekening slechts 24 uur. Een directiechauffeur in dienst nemen is één van die oplossingen om tijdbesparend te kunnen werken. In deze blog “5 manieren om als ondernemer je tijd zo efficiënt mogelijk in te delen” krijg je enkele tips hoe je dat best aanpakt.

Plan alles zoveel mogelijk

Je kan niet altijd op je geheugen vertrouwen. Zelfs als je er rotsvast van overtuigd bent dat je niets vergeet. Voor drukke ondernemers werkt nog steeds het notitieboekje het beste. Liefst in een zakformaat zodat je het altijd kan meenemen. Een online kalender is een andere optie. Tijdens een rit naar een vergadering kan je de kalender bijwerken als je beroep doet op een directiechauffeur.

De 2-minuten regel

Een veelvoorkomende tijdverspilling is uitstel. Voor bepaalde ondernemers is het uitstellen van een taak soms een gebrek aan focus. De 2-minuten regel kan het uitstel en luiheid overwinnen. Hoe doe je dit? Voor elke taak die je uitstelt, begin je gewoon twee minuten van je tijd te besteden. Als je een brief moet maken, schrijf je gewoon twee of drie zinnen in twee minuten. Je zal merken dat je na verloop van tijd de brief gaat afmaken.

Je tijd nuttig besteden

De manier waarop je je focust, beïnvloedt rechtstreeks de productiviteit. Wanneer je teveel wordt afgeleid door interne of externe zaken, zal de productiviteit en de kwaliteit van je werk zienderogen achteruit gaan. Dat betekent ook dat je meer tijd verspilt dan normaal.

Prioriteiten leren leggen

Je zal prioriteiten moeten leggen wanneer je “nee” moet zeggen tegen de dingen die je aandacht niet nodig hebben. Als je kan is het aanwerven van een persoonlijke assistent of een directiechauffeur ideaal om je planning te delegeren die het grootste deel van je tijd opslorpt.

Vul je ‘dode’ tijd goed op

Ongestructureerde of ‘dode’ tijd, is een niet te onderschatten aspect van tijdsbeheer. Als ondernemer is gezondheid je rijkdom. Het is het meest ideale ogenblik om aan jezelf te denken. Het kan zelfs worden gebruikt voor een dutje. Het zorgt achteraf voor meer energie en focus op het werk.

Previous «
Next »