• Homepage
  • >
  • Lifestyle
  • >
  • Waarom flyers nog steeds een krachtig marketinginstrument zijn

Waarom flyers nog steeds een krachtig marketinginstrument zijn

  • Menfacts
  • juni 18, 2024
  • Comments Off
flyers

Steeds meer en meer gaat digitaal. Toch blijven gewone gedrukte flyers een goed marketingmiddel. Waarom zijn flyers zo krachtig? In dit artikel zetten we 6 redenen voor je op een rij.

1: Krijgt meer aandacht

Hoeveel online advertenties krijgen mensen dagelijks voorgeschoteld? Dat hangt natuurlijk van het internet- en social media gebruik af, maar je kunt er gerust vanuit gaan dat de meeste mensen dagelijks tientallen digitale advertenties voorbij zien komen. Je moet dus wel een heel krachtige advertentie hebben om dan nog op te vallen.

Met flyers heb je veel minder concurrentie. Daardoor valt je flyer veel makkelijker op. En krijgt je doelgroep je flyer echt in hun handen? Dan weet je zeker dat je de aandacht krijgt.

2: Kosteneffectief

Adverteer je online, op tv of op de radio? Dan moet je flink in de buidel tasten als je echt fatsoenlijke zichtbaarheid wilt. Flyers zijn een stuk goedkoper. De kosten van flyers drukken vallen erg mee en verspreiden hoeft ook niet duur te zijn. Dit maakt het een aantrekkelijke optie voor kleine bedrijven en startups met beperkte marketingbudgetten. Maar natuurlijk kunnen ook grote bedrijven profiteren van dit “budget marketingmiddel”.

3: Voelt vertrouwd

Fysieke marketingmiddelen zorgen voor meer vertrouwen in jouw bedrijf of organisatie. Iedereen kan digitaal adverteren. En online wordt ontzettend veel onzin verspreid. Een flyer die je in je handen krijgt, zorgt ervoor dat mensen je serieus nemen. Bedrijven die een klassieke flyer drukken worden eerder als betrouwbaar en geloofwaardig gezien.

4: Hebben langer impact

Digitale advertenties zijn maar een paar seconden in beeld en dan is het klaar. Ze worden al snel weer vergeten. Vooral als er nog tien andere advertenties achteraan komen die dag. Een flyer vergeet je niet zomaar. Hij wordt meegenomen. In een tas gestopt. Bij de post of op de keukentafel gelegd als ze binnenkomen. Dat betekent dat ze de flyer later opnieuw zien en weer herinnerd worden aan jouw product of actie.

5: Zeer gericht

Met flyers kun je zeer gericht jouw doelgroep bereiken. Bijvoorbeeld door op specifieke tijden of evenementen te flyeren. Ook qua woonplaats kun je natuurlijk heel gericht te werk gaan, zonder marketingbudget te verspillen aan mensen buiten jouw regio.

6: Goed te meten en analyseren

Je wilt natuurlijk weten hoe effectief je marketinginstrumenten zijn. Gelukkig is het effect van flyers ook prima te meten en analyseren. Dit doe je met speciale aanbiedingen of kortingscodes die alleen op de flyer staan vermeld. Zo weet je precies welke klanten via je flyer bij je terecht zijn gekomen.

Previous «
Next »