Het is mooi om te zien hoe verfrissende nieuwe ontwerpers de markt veroveren. Christopher Rasker is hier een goed voorbeeld van. Hij richtte in 2017 het label KANE op en het ziet ernaar uit dat de Amsterdamse onderneming binnen twee jaar zijn doelstelling van een miljoen dollar zal overtreffen. Het merk heeft zijn furore te danken aan het feit dat de horloges van dit merk vallen onder de noemer ‘betaalbare luxe’. De stijlvolle horloges zijn namelijk al verkrijgbaar vanaf 99 euro/ 129 dollar. Voor de riemen van KANE ligt dit op 29 euro en 39 dollar. Het label KANE kreeg al snel zijn erkenning doordat men realiseerde dat voor deze producten de prijs-kwaliteit verhouding wel erg goed was.
KANE – It’s Your Time
KANE is opgenomen in de collectie van talloze gerenommeerde Retail- en sieradenwinkels en tot op de dag van vandaag groeit de interesse voor het merk nog steeds. De Nederlandse thuismarkt heeft het label al in de armen gesloten en door de wereldwijde mogelijkheden van Amazon, Instagram en Facebook zal Europa en Noord-Amerika niet achterblijven. De shortfilm van KANE’s eerste officiële advertentiecampagne is uniek in deze branche. Geen ander horlogemerk heeft ooit een dergelijke reclame-uiting gerealiseerd. De bekroonde Hollywood regisseur Brendan Gabriel Murphy heeft een prachtige shortfilm neergezet met “KANE – It’s Your Time”.
Minder is meer
De horloges zijn ook stuk voor stuk prachtexemplaren. De herkenbare stijl van KANE heeft een mondiale achtergrond. Christopher Rasker ontdekte namelijk tijdens zijn reis in Tokyo het Japanse minimalisme en raakte geïnspireerd door de oosterse filosofie. De theorie ‘minder is meer’ werd zijn inspiratiebron om een exclusief horloge voor mannen te ontwerpen: KANE. Gebaseerd op de Japanse leefstijl ‘Kaizen’ is het merk KANE een stijlvol symbool voor de constante groei van iedere man. De 5-1 stijl van KANE was het eerste minimalistische uurwerk op de wereld wat je met vijf slanke looks in staat stelt om je eigen stijl te volgen. Met een uniek kliksysteem verwissel je de horlogebandjes in een paar seconden en zonder gereedschap. Ondanks dat de basis hetzelfde blijft, is er iedere keer een compleet nieuwe uitstraling. De unieke combinaties vertegenwoordigen het ene moment de klassieke stijl, maar passen een paar seconden later uitstekend bij bijvoorbeeld je streetstyle outfit.
De vintage look
Neem bijvoorbeeld het Black Out Vintage Brown exemplaar. Persoonlijk heeft dit horloge mijn voorkeur. De eenvoud is hier perfect gecombineerd met een natuurlijke rauwe look, een erg mannelijk exemplaar. Met een Silver Mesh band is hij ook mooi, al vertegenwoordigt hij hiermee weer een andere stijl. De natuurlijke look van de vintage brown band kun je natuurlijk ook combineren met andere uurwerken, zoals bijvoorbeeld bij het Gold Rush Vintage Brown model. Dit type is voor de liefhebbers van een wat klassiekere uitvoering echt een musthave. Het leuke van deze horloges is dat iedereen een passende uitvoering kan kiezen. Daarom zijn de KANE horloges ook zo leuk om cadeau te geven. Je kunt hiermee altijd voor een persoonlijk geschenk kiezen die uitstekend aansluit bij de stijl van de ontvanger.
Speciale menfacts korting bij Kane Watches
Wil jij ook zo’n strak Kane Horloge kopen? Speciaal voor de lezers van Menfacts.nl hebben we een kortingscode waarmee je 20% korting kunt scoren bij Kanewatches.com. Gebruik MANFACTS20 en je ontvangt 20% korting.