• Homepage
  • >
  • Sport
  • >
  • A good stretch routine a day keeps the docter away

A good stretch routine a day keeps the docter away

  • Rogier
  • March 7, 2019
  • Comments Off
dagelijkse stretch routine

Iedere dag rekken en strekken

Iedere ochtend stretchen dat is pas een goed begin van de dag. Na een goede nachtrust even de spieren opwarmen door middel van een goede stretch routine. De gezondheidsvoordelen van stretchen zijn groot, stretch jij al elke dag? Stretchen is belangrijk, of je dit nou voor of na een training doet of na het opstaan en voor je in de avond naar bed gaat stretchen is essentieel voor goede spieren. 

de gezondheidsvoordelen van stretchen

Stretchen is gezond, het rekt de spieren op. Door veel beweging zoals bij sporten worden de spieren vaak korter. Korte spieren geven problemen in de beweging, je wordt minder lenig en krijgt vaker last van je spieren. Stretchen rekt de spieren op, zo blijven ze op goed lengte en behoud je lichaam haar lenigheid. Stretchen houd je fit, natuurlijk is het belangrijk de stretch-oefeningen voor en na workout maar op zichzelf is een stretch-oefening natuurlijk ook al een workout maar wel een hele gezonde voor je spieren. Elke dag een minuut of tien stretchen is een aanrader voor iedereen die gezond wil blijven. 

iedere ochtend stretchen

De dagelijkse stretch routine

De dagelijkse stretch routine, wanneer te stretchen, hoe lang en hoe. Iedere dag rekken en strekken betekend elke dag stretchen. Na het opstaan even 5 minuten stretchen en je spieren kunnen lekker soepel aan de dag beginnen. Wat dacht je van een korte stretch tijdens de lunchpauze, gewoon even snel een minuut of twee daar heb je vast wel tijd voor. Voor het slapen gaan weer even 5 minuten en je zit al boven de benodigde 10 minuten voor een dag. Stretchen kan overal, het is gemakkelijk begin vandaag nog aan een goede stretch routine. Hoe te stretchen? Statisch natuurlijk makkelijk en snel. Even snel opwarmen en rek je spieren statisch uit dit houd in dat je zonder beweging je spieren even aanspant, vervolgens rek je ze even en klaar. 

Stretch-oefeningen voor en na workout

Voor en na de workout even stretchen is extra goed, eerst doe je even de opwarming en dan even een paar minuten stretchen. Dan doe je je gewone workout om vervolgens erna nog even te after stretchen super gezond. Ook op dagen dat je geen workout doet is het natuurlijk van belang wel te blijven stretchen, iedere ochtend stretchen is alvast een prima begin om stretchen in je dagelijkse routine te krijgen. Ooit een kat gezien die wakker wordt? Het eerste wat het dier doet is strectchen! Naar boven

Previous «
Next »