Wil je snel en eenvoudig facturen naar je klanten sturen? Je kunt tegenwoordig zelf facturen maken online. Dit is een geweldige oplossing om tijd en moeite te besparen. Online facturen maken neemt vele voordelen met zich mee. Lees snel verder om achter deze voordelen te komen!
Een online factuur wordt sneller betaald
Door je factuur voortaan online te maken, zul je merken dat het geld sneller betaald wordt. Je kunt de factuur namelijk voorzien van een betaallink. Hierdoor kunnen je klanten eenvoudig en snel betalen via hun gekozen betaalmethode, zoals iDeal, Apple Pay, Bancontact, Creditcard of via een automatische incasso. Een elektronische factuur wordt gemiddeld 35% sneller betaald. Wanneer de betaaltermijn is verstreken, kun je een betalingsherinnering sturen.
Een online factuur geeft je inzicht op de openstaande facturen
Het fijne van een online factuur is dat je altijd inzicht hebt op je openstaande facturen met behulp van een actueel overzicht. Heb je de factuur gemaakt, dan verschijnt deze meteen in de openstaande facturen lijst. Na het maken van de factuur kun je de factuur direct naar je klanten sturen met een betaallink. Het is uiteraard ook mogelijk om je facturen te downloaden en deze via een andere manier digitaal te versturen. Wil je klant de factuur graag per post ontvangen, dan is dit natuurlijk ook mogelijk.
Een online factuur kun je opmaken in je eigen huisstijl
Wanneer je online facturen maakt, kun je zeer eenvoudig het ontwerp van je factuur bepalen. Zorg ervoor dat de factuur in de huisstijl van je bedrijf is opgemaakt. Zo heeft je factuur gelijk een professionele look. Je kunt namelijk je eigen briefpapier, logo, lettertypes en kleuren gebruiken. Verder hoef je ook niet bang te zijn dat je belangrijke onderdelen van de factuur vergeet. De online factuur voldoet namelijk automatisch aan alle eisen.
Eenvoudig online offertes maken en sturen
Je kunt tegenwoordig niet alleen facturen online maken, maar ook offertes. Zo kun je een snel en eenvoudig een offerte maken die je klant direct kan accepteren. Hierdoor heb je altijd grip op je verschillende offerte trajecten. In een overzicht vind je al je concepten, verzonden en geaccepteerde offertes. Aan het einde van de geldigheidstermijn van de offerte krijg je een alert. De online gemaakte offerte kun je in een PDF-document per mail versturen. De mail bevat een link waarop de klant kan klikken op akkoord te gaan met het plaatsen van een digitale handtekening. Gaat de klant akkoord met de offerte, dan ontvang je een mail.