• Homepage
  • >
  • Overig
  • >
  • Hoe bedrijven jou als reclamedrager gebruiken (en dat is helemaal oké)

Hoe bedrijven jou als reclamedrager gebruiken (en dat is helemaal oké)

  • Menfacts
  • februari 12, 2019
  • Comments Off
promogifts


Bedrijven in welke branche dan ook doen er alles aan om op te vallen bij hun doelgroep en die voor zich te winnen. Mede door onze smartphones letten we minder op banners, bushokjes en andere uitingen op straat. En dan verzinnen ze wat anders: jij als reclamedrager! Heb je wel eens een bedrukt relatiegeschenk gehad van een bedrijf? Vast wel. Daarmee wil het bedrijf jou voor zich winnen, maar ook weer bij anderen opvallen. Hoe doen ze dat precies? En begrijp het niet verkeerd, het is best oké als ze dat doen. Want geef toe, het is best leuk om een product met logo te krijgen.

I dare you to wear it

Waarschijnlijk de meest opvallende manier waarop ze jou tot reclamedrager maken, is kleding. Bedrukte shirtjes, jasjes of hoodies worden veel gebruikt ter promotie. Dat is ook vaak voor het eigen personeel, maar bedrukte kleding wordt soms ook weggegeven (of verkocht), bijvoorbeeld op evenementen. In een land als Nederland worden ook regenjassen regelmatig ingezet als promotiemateriaal. En geef ze eens ongelijk. Uit onderzoeken blijkt dat het ook echt leuk gevonden wordt om bedrukte kleding te dragen. Als je naar de millennials kijkt, iedereen geboren tussen 1980 en 2000, draagt twee derde dagelijks een promotioneel product. Dus voor de ondernemers onder ons: misschien is kleding bedrukken een goed idee voor je promotie.

Lekker flaneren met vette caps of zonnebrillen

Kleding mag dan in de smaak vallen, maar ook accessoires doen het goed. Petjes, zonnebrillen of mutsen laten je niet meteen te koop lopen met een groot logo, maar zijn toch opvallend. Spullen zoals zonnebrillen met logo zijn ontzettend tof om op bijvoorbeeld een festival te hebben. Het bedrijf hoeft hem alleen maar weg te geven. Jij flaneert er op je gemak mee in het rond en promoot het logo. Als je het zo bekijkt, mogen ze jou eigenlijk wel betalen om met hun spullen rond te lopen, niet? 😉 Bedrijven laten petten bedrukken, ook tof voor de relaxte zomerse dagen. En dat zijn lang niet altijd meer de simpele, lelijke petjes die je misschien vroeger wel kreeg. Trucker caps en snapbacks zijn big business! En voor de winterse dagen: mutsen bedrukken. Zo kun jij op wintersport lekker voor hen te koop lopen. Nou, dikke prima, toch?

Deze bedrukte producten wil je hebben!

Van welk bedrijf zou jij een bedrukt product wel tof vinden? Wat het tegenwoordig erg goed doet, zijn grappige uitspraken, maar ook inspringen in actualiteiten. We hebben drie leuke en originele promotionele producten voor je op een rijtje gezet.

1.    Een pen of mok is in eerste instantie niet zo speciaal. Neem bijvoorbeeld RUMAG, koning in geniale quotes. RUMAG staat bekend om haar herkenbare en grappige quotes. Die kunnen dan ook niet ontbreken in hun merchandise. Ze hebben simpele zwarte mokken, met uitspraken zoals: “Voor je het vraagt: nee.” Of “Goed verhaal, lekker kort.” Ook het exemplaar met “Koffie. Want coke is illegaal” gaat als een trein. Je moet er maar op komen.

2.    Heineken springt altijd geweldig in op actuele gebeurtenissen. Ken je de Feestrik nog? Een vlinderstrik met lampje of flesopener, die perfect bij je kerstoutfit past. Of wat dacht je van de bedrukte happy socks? Dit zijn dan geen geschenkjes waar een wijze uitspraak op staat, maar alleen de giveaway al maakte het een must-have. Immers, een nuttige premium van een tof merk, daar koop je wel een kratje extra voor!

3.    Een wat minder bekende, maar wel geniaal bedachte giveaway is van ramen- en deurenspecialist Raammakers. Zij lieten een fietsbel maken als cadeautje, waarop staat: “Bel ons.” Heerlijk dubbelzinnig en een tikkeltje flauw.

Previous «
Next »