International Harvester, het Amerikaanse bedrijf dat opgericht werd in 1902 en bekend stond om zijn degelijke landbouwmachines, bracht in 1954 een lichte pick-up truck op de markt onder de naam R-110 die de L-serie uit 1953 verving. De nieuwe reeks was vooral een verbeterde versie van zijn voorganger en de front stijl van de L-serie werd opnieuw gebruikt voor de R-lijn. De krachtige V8-motor werd niet vervangen omdat deze de meest voor de hand liggende keuze was vanwege zijn kracht en duurzaamheid. De opties bij de R110 Harvester waren echter heel beperkt; Automatische transmissie, tubeless banden, stuurbekrachtiging en tweekleurige verf maar dat was dan ook het enige. De Harvester R110 was een klein maar krachtig voertuig met een zeer sobere maar degelijke uitvoering.
Hoewel de grille een strakke lijn vertoonde en niet meer was dan een taps toelopende staaf in een rechthoekige opening, kreeg de auto een heel andere look dan zijn voorganger die een heel sierlijke grille had. De bolle voor- en achterspatborden waren heel eenvoudig en ook de wieldoppen had men heel basic gehouden maar al bij al was de Harvester R110 een fantastische pick-up truck. En ook al werd bij deze uitvoering schaars met chroom omgesprongen – enkel op het geïdentificeerde logo, de wieldoppen en de deurkrukken – men had niet het gevoel dat er wat ontbrak. Naast de facelift kreeg de International Harvester R110 slechts enkele mechanische aanpassingen.
Interieur van de International Harvester R110
Het interieur van de International Harvester R110 was heel elementair en had een sobere afwerking. Enkel de nodige zaken waren aanwezig en
De nieuwprijs in die tijd bedroeg 1.384,00 USD en was met zijn prijs een betaalbare pick-up voor hardwerkende landbouwers en kwekers van klein vee. De R110 Harvester was voor de fabriek een schot in de roos. In de periode van 1954/1955 was dit met 72.659 afgewerkte exemplaren het meest verkochte model van alle eerdere reeksen.