Je runt een succesvol bedrijf en wil dit graag laten zien aan de buitenwereld. Dit doe je niet alleen door je representatief te kleden als ondernemer en er een groot netwerk op na te houden, maar ook zeker door je bedrijf op de juiste manier te presenteren. Hoe je jouw bedrijf kunt presenteren als ondernemer, lees je in dit artikel. Zo geven we op deze pagina drie handige tips om jezelf als ondernemer optimaal te presenteren, door jouw bedrijf op een bepaalde manier op de kaart te zetten.
Tip 1: investeer in visitekaartjes
Als ondernemer kun je niet zonder visitekaartjes. Je kunt ze meenemen als je naar een potentiële klant gaat, maar ook als je een borrel of een feestje hebt in de privésfeer. Wellicht spreek je hier iemand die jij in de toekomst van dienst kan zijn en dan is het wel zo professioneel om een kaartje te kunnen geven. Je kunt visitekaartjes tegenwoordig heel gemakkelijk en bovendien voordelig laten drukken bij een drukkerij als Reclameland. Dit betekent dat je nauwelijks moeite hoeft te doen om je eigen visitekaartjes te krijgen en hier bovendien maar een klein bedrag in hoeft te investeren. Je hebt dus eigenlijk geen reden meer om geen visitekaartjes bij je te dragen als je de deur uit gaat.
Tip 2: laat een huisstijl ontwikkelen
Als jouw communicatiemiddelen iedere keer een andere stijl hebben, legt niemand de associatie tussen de communicatiemiddelen en jouw bedrijf. Hebben jouw communicatiemiddelen altijd dezelfde stijl, dan gaan mensen vanzelf de link leggen tussen jouw communicatie en jouw organisatie. Zorg er daarom voor dat je een huisstijl hebt, die je altijd aanhoudt als je vanuit jouw bedrijf gaat communiceren. Je kunt de huisstijl zelf maken, maar je kunt dit ook uitbesteden. In dit geval weet je zeker dat je een professionele huisstijl krijgt.
Tip 3: laat promotieartikelen bedrukken
Tot slot kun je jezelf als ondernemer ook presenteren en op de kaart zetten met leuke giveaways, ofwel promotieartikelen met reclame. Geef bijvoorbeeld wat bedrukte pennen weg, laat aanstekers bedrukken of laat keycords maken met jouw logo of bedrijfsnaam. Je hoeft hier niet veel geld in te investeren, maar promotieartikelen hebben wel een groot bereik. Dit komt omdat deze artikelen overal mee naartoe worden genomen, waar ze in contact komen met jouw doelgroep. Zo krijg je vanzelf een grote naam.