• Homepage
  • >
  • Overig
  • >
  • Basisregels voor een goed georganiseerde verhuizing

Basisregels voor een goed georganiseerde verhuizing

  • Menfacts
  • april 20, 2022
  • Comments Off
verhuizen

Het geheugen is een grappig iets, mensen herinneren zich vaak gebeurtenissen, scènes en gesprekken waar ze destijds nauwelijks aandacht aan besteedden, maar vergeten dingen die opmerkelijk of belangrijk zouden moeten zijn volledig. Dit is vooral het geval wanneer een persoon veel stress heeft of zich erg emotioneel voelt – kleine details blijven in het hoofd hangen terwijl essentiële zaken uit het geheugen glippen. Het is dan ook niet meer dan normaal dat je tijdens een verhuizing, een van de meest stressvolle gebeurtenissen in het menselijk leven, je misschien duidelijk herinnert om sommige dingen te doen, maar andere volledig vergeet zoals je volledige huishouden inpakken, maar vergeten om de dozen te labelen. Zaken die we gewend zijn en waar we niet zonder kunnen worden opgepakt, zoals de verhuizing doorgeven aan je provider voor tv en internet, maar praktische zaken voor het verhuizen zelf worden vergeten. Daarom de belangrijkste praktische tips op een rijtje!

TV en Internet

Ondanks dat we tegenwoordig bijna allemaal wel internet en voldoende belminuten op onze smartphones hebben, is een goede internetverbinding in huis tegenwoordig van groot belang. Je wilt natuurlijk jouw favoriete programma’s kunnen feilloos kunnen streamen en de nieuwste games zonder haperingen kunnen spelen. Ook moeten we niet vergeten dat men vooral na de corona pandemie veel meer thuis is gaan werken, waarbij ook een goede verbinding essentieel is. Was je niet tevreden met je vorige provider, dan is een verhuizing hét moment om over te stappen. Misschien ben je wel een fervent Formule 1 fan en wil je overstappen op TV en Internet van T-mobile zodat je ook enkele maanden Viaplay cadeau krijgt. Wat je wensen ook zijn, zorg dat je je verhuizing op tijd aangeeft bij je (nieuwe) provider zodat je in je nieuwe woning niet zonder TV en internet komt te zitten. 

Overzicht creëren

Het is gemakkelijk om een ​​klein detail in de verhuis chaos over het hoofd te zien of de dingen uit het oog te verliezen wanneer je overweldigd wordt door moeizame verhuis voorbereidingen. Om dergelijke problemen te voorkomen, moet je een duidelijk beeld hebben over elk aspect van het verhuisproces. Overzicht creëren dus! Dat kan bijvoorbeeld erg goed met een excel sheet met daarin alle zaken die gedaan moeten worden!

Hoe kun je verder de voortgang van je verhuizing volgen, controleren of alles volgens plan laten verlopen en ervoor zorgen dat je niets belangrijks over het hoofd ziet? Uiteraard door een coherente verhuis strategie te volgen. Een goede planning helpt je om tijd en financiën te organiseren, zodat de verhuis voorbereidingen tijdig en met maximale efficiëntie kunnen worden afgerond. Om een ​​effectieve verhuis strategie te ontwikkelen, heb je nodig:

– Een betrouwbaar verhuisbudget: om je te helpen bij het plannen van de financiën en het bijhouden van de uitgaven

– Een gedetailleerde verhuischecklist: om je te herinneren aan de taken die vóór de verhuisdag moeten worden voltooid

– Een aangepaste verhuis kalender: om je te helpen de tijd te plannen, prioriteiten te stellen in het werk en gefocust te blijven op de dagelijkse doelen

Deze drie zaken zullen orde scheppen in de verhuis chaos, dus het maken ervan is een van de belangrijkste dingen die je moet doen bij het verhuizen.

Het zal je verbazen hoeveel dingen mensen vergeten in te pakken bij het voorbereiden van een verhuizing. Je zult nog meer verrast zijn als je erachter komt hoeveel dingen je eigenlijk bezit en moet beslissen wat je ermee gaat doen.

Om dergelijke verrassingen te voorkomen, wordt je ten zeerste aangeraden om de bezittingen op een rijtje te zetten en hun lot ruim voor de verhuisdag te bepalen: verkoop, doneer aan vluchtelingen of geef de niet langer benodigde spullen die nog in goede staat zijn weg, gooi beschadigde en versleten items ook weg en maak een inventaris van de dingen die je van plan bent naar je nieuwe plek te verhuizen. Op deze manier vergeet je niet de bezittingen in te pakken en krijg je een gedetailleerde lijst van de items die aan de verhuizers zijn toevertrouwd, samen met een verklaring van hun huidige staat en geschatte waarde… wat erg handig zal zijn in het geval dat sommige van deze eigendommen verloren gaan of beschadigd raken tijdens het transport.

Een dergelijke verhuis inventaris zal zelfs helpen een nauwkeurigere schatting te kunnen krijgen van de uiteindelijke verhuiskosten. Deze zijn namelijk afhankelijk van het totale gewicht van de zending, dus het is zeker een van de meest belangrijke dingen die je moet doen wanneer je verhuist.

Previous «
Next »